שמאי מקרקעין

שמאות מקרקעין ונכסי נדל"ן

שרות ללקוחות פרטיים, חברות, יזמים ועורכי דין

ליעוץ ראשוני חינם - טלפנו אלינו כבר עכשיו

[rev_slider slider6]


דו"ח שמאי לבניין בתהליך תמ"א 38

שמאין מקרקעין לתמא 38

שמאות לירידת ערך עקב ליקויי בנייה

שמאות ירידת ערך

שמאי מומחה לבימ"ש ולכינוס נכסים

חוות דעת מומחה כינוס נכסים

הערכת נכסים וחוו"ד שמאיות

הערכת נכסים וחוות דעת שמאית


שמאות אישיתשמאות מקצועית, אמינות ויחס אישי

מנהלת החברה לימור ינוקא, שמאית מקרקעין מוסמכת ובעלת ותק רב שנים בתחום הנדל"ן ולצידה ראובן שליטנר מהנדס ושמאי בעל ותק של יותר מ- 30 שנים, כמנהל המקצועי. יחד כצוות, השניים יעמידו לרשותכם את הידע הנצבר והנסיון ארוך השנים בתחומי הנדל"ן ושמאות המקרקעין. ב י.ל שמאי מקרקעין, יבטיחו כי עסקת המכירה או הרכישה שלכם בתחום הנדל"ן תהיה מוצלחת וללא הפתעות לא רצויות בסוגיות והיבטי מס הקשורים אליה. כמו כן, החברה מתמחה בהגשת חוות דעת שמאי מומחה לבית משפט, הפחתת תשלומים לרשויות וכל זאת עם הצלחה מוכחת ומחויבות לאיכות שירות, מקצועיות ויחס אישי. קרא עוד

-

שמאי מומחה הפחתת היטלים ומיסים

 

הצלחות בהפחתת הטלים ומסים

ייעוץ וליווי שמאי מקרקעין בעת עסקת מכר הינו חיוני ועשוי לחסוך בתשלום מס השבח ולערוך תכנון מס כדאי ונכון. אנו מסייעים ללקוחותינו בהפחתה או השגת פטור מתשלומי מיסוי והיטלים כגון מס שבח למוכרים, ומס רכישה ליורשים וכן הפחתת תשלומי היטל השבחה ודמי היתר למנהל מקרקעי ישראל. לצוות החברה הצלחה מוכחת בהפחתת תשלומים בעשרות אחוזים ולעיתים מעל לחמישים אחוז. טרם הגשת ההשגה, אנו בודקים את השומה ומעבירים לך את האינדיקציה שלנו לשיעור ההפחתה הצפוי, לשיקולך. הבדיקה והייעוץ הראשוני אינם כרוכים בתשלום ובהתחייבות. קרא עוד

שמאי מומחה לחוות דעת משפטית

מומחים בחוות דעת משפטית

כאשר עולה צורך בחוות דעת שמאי כחלק מכתב הגנה או כתב תביעה בנושאי נכסי מקרקעין, יש לפנות לשמאי מומחה מטעם בית משפט. שומה של שמאי מקרקעין עוסקת בהערכת שוויו של הנכס בשוק להיום או למועד בעבר, והינה בעלת חשיבות רבה בפסיקות רכוש המשפיעות בין היתר על גובה מתן פיצויים, הלוואות והשקעות כלכליות. משרדנו מספק שרות שמאית מומחית ומהנדס מומחה לצורך הכנת חוות דעת איכותית ומנומקת לבית משפט, לעורכי דין, כינוס נכסים, דייר מוגן ופירוק שיתוף. אנו נמנים ברשימת שמאים מומחים בבית המשפט השלום והמחוזי וכן בבית הדין הרבני האזורי. קרא עוד


שמאות מקרקעין - מידע מקצועי
דירה בתכנית פינוי ובינוי

דירה בתכנית פינוי ובינוי

בס"ד מטרתן של תוכניות פינוי בינוי ברחבי הארץ הינן תוכניות

קרא עוד ←
סקירת תכניות מתאר בהכנה.

סקירת תכניות מתאר בהכנה.

תכניות מתאר חדשות, מבט לעתיד לתכנון של שכונות העיר

קרא עוד ←
הפקעת קרקע

הפקעת קרקע

בס"ד  פיצוי כספי או קבלת קרקע חלופית לימור ינוקא שמאית

קרא עוד ←
היטל השבחה חולון תכנית ח 500

היטל השבחה חולון תכנית ח 500

בס"ד היטל השבחה חולון תכנית ח 500 אם יש לכם

קרא עוד ←
שמאות מקרקעין בתל אביב ובמרכז

שמאות מקרקעין בתל אביב ובמרכז

לימודי שמאות מקרקעין נחשבים בשנים האחרונות למבוקשים מאד. הם מוצעים

קרא עוד ←
מדרגות מס רכישה לשנת 2020

מדרגות מס רכישה לשנת 2020

מדרגות מס רכישה לשנת 2020

קרא עוד ←

כל מה שצריך לדעת על תפקידיו של שמאי מקרקעין

אם יש תחום שמושך אליו לא מעט מתעניינים במדינת ישראל, צעירים ומבוגרים, זה תחום הנדל"ן ויש לכך סיבות טובות. ראשית, כל אחד מאיתנו צריך לגור במקום כלשהו, בין אם זו דירה שכורה ובין אם זו דירה שנמצאת בבעלותנו, ושנית, יש הרבה אנשים שהתחום הזה מושך אותם כי הם רואים בו השקעה מוצלחת. במקום להשאיר את החסכונות בבנק יש מי שבוחר לרכוש נכסים, בין אם

חישוב מס השבחה - פסק דין
חישוב מס השבחה - פסק דין

זה דירות, מגרשים, חנויות או כל סוג אחר של נכס, ולכן ברור למה כולל זקוקים לשירותיו של שמאי מקרקעין. שמאות מקרקעין עוסקת בלא מעט תחומים, כמו לדוגמא:
- הערכה של נכסים: הדבר הנפוץ והחשוב ביותר שעושה שמאי מקרקעין הוא להעריך את הנכס. זה נכון לגבי השכרה של דירה, מכירה או קנייה שלה, וזה נכון לגבי מוסדות ציבוריים או כל נכס אחר שצריך להבין מה הערך שלו. השמאי עושה עבודתו על פי בדיקת כל הגורמים האפשריים, בין אם מדובר על זכויות הבניה של הנכס, שטח בנוי, רמת המפרט הטכני בנכס ועוד.
- חוות דעת מקצועית: הדבר השני שבו עוסק שמאי מקרקעין זה בהכנה של חוות דעת מקצועיות. זה יכול להיות קשור לעליה או ירידה על ערך הנכס, פירוק של שותפות, קבלת פיצויים, הפקעת קרקעות, דמי חכירה ועוד. אדם שרוצה לנסות לשלם פחות למנהל מקרקעי ישראל עבור נכס כזה או אחר יצטרך גם הוא את חוות דעתו המקצועית של השמאי אשר הינו מומחה בתחום של הפחתת מיסוי לרבות הפחתת תשלומים למנהל מקרקעי ישראל.
- מיסוי בתחום המקרקעין: תפקידו של שמאי המקרקעין במובן הזה הוא לאמוד את גובה המס הצפוי בעסקת מכירה או קנייה של נכס מסוים. זה לא משנה על איזה סוג של נכס מדובר כי בכל מקרה קיימים מיסים שבמסגרת העסקה צריך לשלם אותם ולכן חשוב לדעת מראש מה הגובה שלהם. פעמים רבות קורה שעסקאות מקרקעין שונות לא יוצאות לפועל בסופו של דבר כי לאחד מהצדדים היה מידע מוקדם אודות המיסים אשר גרם לו לשנות את דעתו.
- הערכה של נכסים לחברות: חברות שמחזיקות מספר מגרשים ומתחמי נדל"ן זקוקות להערכתו של השמאי כדי להבין ולדעת מהו הערך המשוער של כל הנכסים שלהן.

חישוב שומה עצמית למס שבח
חישוב שומה עצמית למס שבח

שמאי מומחה והניסיון שלו בתחום

אם יש דבר שצריך להקפיד עליו כשרוצים לקבל את שירותיו של שמאי מקרקעין, זה שפונים אל אדם שיש לו כמה שיותר ניסיון. בכל תחום בחיים צריך ניסיון, אך בתחום המקרקעין זה חשוב פי כמה, חשוב להגיע לכל עסקה עם כל הבדיקות המאפשרות לגבי הנכס החל מזכויות הבניה, המיסוי החל על הנכס, בדיקת היתר בניה התואם את הבניה בפועל ועוד, על מנת שעסקה תצא אל הפועל. לכן , חשוב ביותר לפנות אל מי שלמד את התחום, אל מי שמכיר אותו לעומקו ואל מי שיש לו כמה שיותר ניסיון. המומחיות של השמאי תוביל לא רק לכך שהוא יידע לבד מה עליו לבדוק, אלא היא תוביל גם לכך שכל עסקת הנדל"ן תתבצע בהרגשה של שליטה. כלומר, אם אתם בעצמכם רוצים לקנות או למכור נכס אין כל סיבה שתרגישו שהצד השני שולט בעניינים יותר מכם ומכיר את העובדות טוב יותר. זה שאתם רואים דירה שנראית לכם טובה לרכישה זה עדיין לא אומר שכך הדברים, כי עד שלא תזמינו שמאי מקרקעין מומחה למקום לצורך בדיקת הנכס לא תוכלו לדעת האם אכן כך הדברים.

שומה עצמית מס שבח - על התהליך
שומה עצמית מס שבח - על התהליך

מתי צריכים להשתמש בשירותי שמאות מקרקעין?
המצב הנתון הוא שרוב האנשים שמגיעים לעשות עסקה כזו או אחרת בתחום הנדל"ן מגיעים מרקע אחר, וזה בכלל לא משנה אם הם מורים, פסיכולוגיים או עוסקים בכל תחום שהוא. משמעות הדברים היא שכעת, כשהם רוצים לקנות דירה, לפרק שותפות, לרשת נכס או לעשות כל דבר אחר, כמו בכל נושא שצריכים לקבל ייעוץ או חוות דעת מקצועית, יש לפנות לאנשי מקצוע מהתחום. לכן חשוב לפנות אל שמאי המקרקעין, כי הוא איש המקצוע הנכון לבדוק ולשכלל את נתוני הנכס שלכם.

התפקיד העיקרי של שמאי המקרקעין במקרים כאלה הוא לעשות שומה שתכלול את הערכת הנכס, ויש להכניס לשומה נתונים כמו:

-מהי מטרת השומה? (הערכת שווי, הערכת דמי שכירות וכדומה)
-מדוע מזמינים אותה, דהיינו לצורך מכירה/רכישה, פירוק שיתוף בין יורשים, כינוס נכסים וכו
- האם היא מתייחסים למצב הנכס כיום או בעבר
- מה הפרטים של הנכס, כלומר, איפה הוא נמצא ומה הכתובת שלו וכמובן מספר גוש וחלקה.
- היא צריכה לכלול את תיאור הסביבה
- על השומה לכלול גם נתונים כמו מצב הרישוי של הנכס ועוד


אחרי הכנת השומה תהייה מוכנה אפשר יהיה לקבל החלטות לגבי הצעדים העתידיים של הנכס ואפשר יהיה לדעת ולהבין מה באמת הערך שלו על מרכיביו השונים. אחת מהדוגמאות שבהן אנשים מזמינים בדרך כלל את שירותי השמאות בישראל, זה כדי להבין כמה שכר דירה אפשר לגבות עבור נכס מסוים. זה נכון שיש בעלי דירות שכלל לא יחשבו להזמין שמאי כי זה לא רלוונטי עבורם וכי הדירות שלהם נמצאות במקומות אסטרטגיים שבהם קיים שוק יציב של מחירים . עם זאת, במידה ומדובר על חברה שבבעלותה כמה וכמה דירות חלק מהשירות שעליה לתת ללקוחות זה את חוות דעתו של השמאי. כלומר, השמאי מגיע, בודק את הנכס על פי כל הקריטריונים הדרושים, ועל פי זה הוא קובע את הערכת שווי הנכס. זה נכון הן לגבי שכר דירה והן לגבי עסקות של מכירה או קנייה של דירות.

מהו מס השבחה ואיך הוא קשור לעסקאות נדל"ן?

על פי ההגדרה מס השבחה או היטל השבחה  הוא סוג של מס מס עבור יתרת זכויות בלתי מנוצלות שיש לנכס וזה יכול להיות כל נכס מקרקעין כגון דירה מגרש בית צמוד קרקע חנות מבנה ביעוד לתעשיה או משרדים. בעלי הנכס נדרשים לשלם בעת מכירה או בעת הוצאת היתר בניה לצורך בניה או הרחבה של מבנה. תפקידו של שמאי מקרקעין הוא להפחית את המס כדאי שאתם תשלמו פחות כסף וכל זאת בהתאם לזכויות שתכניות בנין עיר מקנות לאותם מקרקעין. אציין כי רק שמאי מקרקעין מוסמך יכול להגיש השגה על גובה תשלום היטל השבחה. חושב להתייעץ עם שמאי מומחה בתחום היטל השבחה, לא כל שמאי עוסק בתחום המיסוי. כל הדברים האלה חשובים כי בסופו של דבר הם מתורגמים ללא מעט כסף בעסקאות הנדל"ן שאתם מבצעים ולכן המודעות לנושא צריכה להיות גדולה. כי לא די לדעת את שוויו של הנכס שלכם אלא גם את גובה תשלום המיסוי החלים בעת מכירתו כדאי שתוכלו לחשב את הנטו שיישאר לכם ממכירת נכס.

שרותי שמאות - שאלות ותשובות
בעת הערכת שיוויו של מקרקעין מניבים, שמאי מייחס חשיבות רבה לפעילותו העסקית ורווחיותו של הנכס. הבדיקה נעשית באמצעות צפי הכנסות בעבר, בהווה וכן צפי הכנסות עתידי. השומה נערכת בהשוואה לעסקים בעלי מיקום גאוגרפי ופעילות עסקית דומים ונתמכת בדוחות כספיים הנסמכים על מספר שנים על פי רוב. לאחר שקלול כל הנתונים, יקבע שמאי מקרקעין את שוויו של הנכס. זוהי בדיקה מקיפה יותר מהערכת שווי של נכס רגיל ומומלץ לבצעה על ידי שמאי המנוסה בכך.
לא כל השבחה מצדיקה תשלום של היטל השבחה. למשל במקרים בהם לא ניתן לנצל את זכויות הבניה בצורה סבירה, קיימות עלויות גבוהות מדי כדי לנצל את הזכויות הנוספות או במקרה בו המקרקעין לא נמצא בתחום תכנית בנין עיר ולא גובל בתכנית. שמאי מקרקעין יבחן כל מקרה לגופו ובמידה ואין הצדקה לתשלום ההיטל או מערערים על גובה סכום ההיטל יש להגיש השגה דהיינו "שומה אחרת" לועדה המקומית ובה יפורטו השיקולים השמאיים והכלכליים בכדי לשכנע את הועדה המקומית לתקן קביעתה.
שומה עצמית היא שומה אותה מכין בעל הזכויות בנכס על ידי שמאי מטעמו לצורך הגשה למס שבח. רצוי להגיש את השומה במסגרת חמישים הימים בהם חלה חובת דווח על עסקת מכר. רשויות המס ידרשו תשלום בגין מכירה שהושפעה מיתרת זכויות בניה שלא נוצלו. שיעור המס נקבע בהתאם למועד הרכישה. כמו כן, בעת קבלת ירושה, ידרש המקבל לשלם מס רכישה עבור רכישת הזכויות בהתאם למדרגות המס המשתנות מעת לעת.
תחילה יש לבדוק אם הוספת קומה וחדרים על הגג הם כתוצאה מאישור תכנית או כתוצאה מהקלה. תביעת פיצוי ירידת ערך ניתן להגיש בגין תכנית פוגעת בלבד ולא עקב הקלה או שימוש חורג. המקרקעין צריכים להיות בתחום תכנית או גובלים עימה. ויש להגיש את התביעה עד 3 שנים מיום אישור התכנית. גובה הפיצוי הוא בגובה 100% מירידת השווי של הדירה.
המועד הקובע את החבות בהיטל השבחה הוא יום אישור התכנית, ההקלה או השימוש החורג. מהיום הקובע ועד ליום מימוש זכויות תחול הצמדה בלבד. הסכום המשוערך יהיה מוצמד למדד המחירים לצרכן או למדד תשומות הבניה לפי הנמוך. כדאי לשלם במועד המימוש היות ולאחריו הסכום המשוערך ישא גם ריבית בנוסף להצמדה עד התשלום בפועל. במידה והוגשה שומה אחרת לועדה המערערת על גובה סכום ההיטל רצוי לשלם את הסכום שאין עליו השגה ובדרך זו לחסוך את הריבית וההצמדה על הסכום הנ"ל.

צוות שמאים מומחים לשרותך

    השם שלך (חובה)

    הטלפון שלך: (חובה)

    האימייל שלך: (לא חובה)

    נושא

    ההודעה שלך